diumenge, 7 de febrer del 2010

Creu de Canet tornant per Arenys de Mar

7 de febrer de 2010

Elebikers: Xavi i Pedro.

De sobres coneguda la pujada a la Creu. Hem triat el camí a l’esquerra un cop passes la benzinera de Sant Iscle. La pujada es molt progressiva amb alguna costa una mica empinada. El mirador de la Creu sempre ens reté una bona estona com si fos la primera vegada. Aquest cop tornem pel camí en mig de cirerers que baixa fins la carretera que uneix tots dos Arenys. Resulta curiosa la visita als jardins de Can Jelpi: casa d’un “indiano” que va construir com un castell dels que es visiten al Loira, amb el seu llac corresponent. Després tothom es lliure de picar alguna cosa al passar pel port d’Arenys. Ja des de la platja de Sant Pol saludem (per telèfon) als tripulants de la Sant Pau que torna de garbí cap el port.

Ver Sin título en un mapa más grande

Dades tècniques:

Trajecte: Sant Pol de Mar, Sant Cebrià, Sant Iscle, Creu de Canet, Arenys de Mar, Canet i Sant Pol.
Distancia: 28,95 km
Punt més alt: 305 m
Altura acumulada: 359 m

Sortirem de Sant Pol tot agafant la carretera que va a Sant Cebrià. Després de la entrada a l’autopista ens desviarem per a través del polígon continuar pel camí del golf fins a Sant Cebrià. Des d’aquí hem de pujar per la carretera fins la benzinera de Sant Iscle. Continuem una mica més per la carretera i, abans del pont de la riera, agafem el camí a ma esquerra que puja cap a la Creu,
Des de la Creu tornem enrere per la pista que havíem agafat al final de la pujada i continuem recte. Hem d’estar atents a un desvio a la esquerra marcat amb una marca blanca amb un escut romboïdal. El camí fa algunes baixades i pujades travessant camps de cireres (encara no florits). A la baixada trobarem una casa molt be conservada: Can Sala. Finalment arribem a la carretera. Pugem uns metres a la dreta per poder creuar la riera, d’aquesta manera no hem de circular per la carretera. Com que anàvem bé de temps varem fer una visita a Can Jelpi.
Seguint la riera principal arribarem al port d’Arenys i des d’allà tornada seguint la platja (algunes parts del camí estan molt incòmodes. Després de Canet hem de passar per un túnel del ferrocarril no gaire llarg.

Camí de pujada a la Creu