diumenge, 11 de maig del 2008

Sant Pol, camí vell a Horsavinyà, Sant Martí del Montnegre.

Dijous 1 de maig de 2008.

Elebikers: Xavi, Juan, Josep i Pedro.

Aquesta volta es un clàssic que sortint de Sant Pol per Golinons ens porta pels boscos del Montnegre, passant a prop d’Horsavinyà fins el santuari de Sant Martí. La vegetació es exuberant i molt variada, pins, alzines, cireretes d’arbust, alzines sureres, castanyers i el més sorprenent: faigs. En arribar al santuari de Sant Martí tenim la sensació de que el temps s’atura. Es tracta d’un lloc màgic com molts altres que varen ser triats pels nostres avantpassats per construir petites ermites. El restaurant obert tot l’any ens ofereix l’esmorzar que necessitàvem i que culmina tots els nostres desitjos.
Tot i que són 40 Km. les pujades sempre progressives fan que aquesta volta sigui assequible i per gaudir sense patiments.

Ver mapa más grande

Dades tècniques:

Trajecte: Sant Pol de Mar, Golinons, Tres Termes, camí vell a Horsavinyà, l’Esplai, Sant Martí, Cal Paraire, Sant Iscle, Sant Cebrià i Sant Pol.
Distancia: 40 km.
Punt més alt: 523 m (plaça de l’Esplai)
Alçada acumulada: 723 m.

Des de la plaça de l’hotel pugem per Herois de la Fragata Numancia. En passar per sobre del túnel de l’autopista iniciem una petita baixada que ens posa al mig de la vall de Golinons. Progressivament el camí ens porta fins darrere de Can Gasofia allà comença la pujada que és de les que per moments se t’agafa a les cames. Arribant en el senyal de perill d’incendis doblem a la dreta i per un corriol cobert de vegetació enllacem amb la pista que baixa fins al prat en el qual es van convertir les antigues escombraries de Calella. Agafem tirada per pujar pel camí que arriba fins a la carretera; és curt però incòmode i bastant pendent. Una vegada a la carretera continuem sempre cap a dalt i de seguida es transforma en pista per la qual en alguns puja i baixa anem passant per Sant Andreu, desviació a Siulas i la Creu dels 3 termes (Calella, Tordera i Sant Cebrià de Vallalta). Després la pista descendeix i de seguida ens desviem a la dreta per agafar el camí vell d'Horsavinyà. Després d’una baixada inicial, el camí, eixamplat per a la protecció antiincendis, segueix les capçaleres de les valls de Sant Andreu, Rupit i finalment el del Salt. Alguna pujada una mica més pendent però en general molt progressiu. Després de la font dels ocells puja fins la pista des de la que veiem no gaire lluny l’església d’Horsavinyà. Seguim la pista cap a l’esquerra en direcció cap a l’Esplai. Tot i que la pista té una forta pendent no ens costarà gaire arribar a la plaça mirador. Aquest es el punt més alt de la nostra excursió d’avui.

Alt de Golinons

Pel camí vell d'Horsavinyà
De lluny veiem l'església d'Horsavinyà

Des d’aquest punt prenem el camí que en suau baixada va fins Sant Martí. Preparat per gaudir d’aquest camí de vegetació exuberant i que en aquest sentit no ens fa pedalar fort.
El santuari de Sant Martí amagat a la dreta ens espera imbuint-nos als que recalem aquí d’una tranquil·litat i pau que sentim tan a la pell com al cor.
La torrada amb botifarra es el punt culminant del nostre estat transcendent.
Recuperades les forces continuem el camí, atents d’agafar el trencall cap a Cal Paraire. La pujada es progressiva i tranquil·la (no arriba als 100 m.) i un cop a dalt la resta del viatge es baixada. Coll Senis, Dones d’Aigua, Sant Iscle, Sant Cebrià i Sant Pol.

Imatges del Santuari de Sant Martí

Carretera de Sant Iscle a Sant Cebrià

Unknown ha dit...

Hola, som un grup de tres amics interesats en fer una sortida en btt per sant pol.