dijous, 2 d’octubre del 2008

27 de setembre de 2008

Elebikers:
Xavi i Pedro amb les xlbikers Mireia i Marta

Encara no hem canviat l’hora i les tardes cada vegada son més curtes. Per això, quan sortíem a les 18, varem decidir canviar la pujada a la Creu per aquesta volta més curta. Cel seré després d’una setmana de pluges. Pujant per Moré ens atrevim a passar per sota de l’autopista per un tub de drenatge totalment a les fosques, poc abans d’acabar, després de la corba veiem la llum del final del túnel i poc a poc el negre va deixant pas als grises i finalment el verd on acaba aquesta estructura. Pugem fins arribar a les portes de les ruïnes romanes en autèntic estat ruïnós i lamentable. La carena del Turo de Guilles te unes molt bones vistes del mar i del torrent del Raig i la riera de Capaspre. Baixem pel camí de Can Matas que, amb la llum de la tarda, es quasi com un quadre pintat amb ceres pastel, especialment en aquesta època en la que els colors de la tardor ja es comencen a endevinar.

Veure mapa més gran

Dades tècniques:
Trajecte:
Sant Pol de Mar, Sant Cebrià, Escombraries antigues de Calella, Hipica de Sant Pol, Ruines Romanes i Moré.
Distancia: 15,2 km.
Punt més alt: 259 m (Turó de les Guilles)
Altura acumulada: 360 m

Des de la plaça de l’hotel pugem per Herois de la Fragata Numancia. En passar per sobre del túnel de l’autopista, abans de que comenci la baixada prenem el camí a la dreta que puja a la vora de la paret del jardí de la última casa i arribem a un carrer tot just quan acaba l’asfaltat. Continuem a l’esquerra pel camí de terra fins arribar al primer trencall a esquerra. Voregem pels límits de les cases i baixem per un corriol que va a dar amb un petit camí que baixa fins el torrent de Moré i puja fins el camí que ve des de la carretera. Pujada suau i aviat es dibuixa una i grega, hem d’agafar a l’esquerra en petita baixada inicial per tornar a pujar fins creuar per sota l’autopista. Es en aquest punt on ens podem arriscar a passar pel tub de drenatge de l’autopista en comptes de continuar pel camí. Tot just, quan acaba aquest tub a la part de dalt, puja un corriolet fins les ruïnes romanes. Després de visitar aquest monument tornem una mica enrere i hem de trobar la manera de pujar des de sota de la pista de salts de la hípica fins el camí que hi ha cap a la dreta. Un cop allà voregem la hípica i finalment arribem a un camí que ens puja fins el Turó de les Guilles. Des d’aquí continuem fins les antigues escombraries de Calella sense oblidar-nos de gaudir de les vistes sobre les platges de Calella i pel camí de Can Matas tornem a Sant Cebrià. Continuem pel camí del golf i després la pujada de Can Roca i ja tornem a ser a Sant Pol.

Quan les ruïnes eren netes fa 2-3 anys

Les ruïnes ara

Pista de salts del Noble bruto