divendres, 5 de setembre del 2008

La Creu de Canet des de Sant Pol

Divendres 5 de setembre de 2008.

Elebikers:Pedro + uns xbikers: Pablo i Luis

La pujada al mirador de la Creu de Canet es una passejada imprescindible a la nostra zona. Pujades necessàriament empinades però no gaire llargues i per tant molt accessible. El camí que surt abans de Sant Iscle (tot just després de la benzinera), te moltes alternatives, una és la del camí vell de Sant Iscle a Canet. Dues coses s’han de ressaltar: la panoràmica des de la Creu(no oblidis la càmera de fotos) i la baixada per un corriol increïble pel bell mig del bosc.

Ver mapa más grande

Dades técniques

Trajecte: Sant Pol de Mar, Sant Cebrià, Sant Iscle, Mirador de la Creu, carretera S.Iscle-S.Cebrià (Los Toros), Sant Cebrià i Sant Pol.
Distancia: 17,9 km
Punt més alt:
La Creu de Canet, 287 m
Alçada acumulada: 300 m

Des de Sant Pol sortim per la carretera que va a Sant Cebrià (també es pot baixar per Can Roca). Al principi, després de les escoles, podem anar per un camí al costat esquerra. Quan s’acaba, a l’entrada a la depuradora, prenem la carretera per la dreta i passem per sota l’autopista. A la rotonda de la benzinera continuem en direcció a Sant Cebrià i al poc agafem el camí que després de creuar la riera va pel mig del pitch & putt. Després arribem a Sant Cebrià. Per la carretera anem fins a la benzinera de Sant Iscle. Després de la corba a esquerra, abans del pont de la riera agafem un camí que puja a la esquerra. La pujada es progressiva amb 3 pujades més fortes. Al final, després d’una casa en ruïnes el camí es suavitza i va a trobar se amb el de Sant Iscle fins arribar a la Creu. Una alternativa a la pujada es arribar a Sant Iscle i quan s’acaba el poble agafem el camí a la esquerra, inicialment asfaltat perquè es l’entrada al poliesportiu. Continuem per la terra. En aquest cas, una mica més llarg, el gruix de la pujada es al principi. Arribem a dalt a trobar-nos amb l’altre alternativa descrita.

Per baixar agafem el camí que des del fons de l’esplanada va a la dreta de nosaltres quan tornem del mirador. Hem d’anar atents ja que als 100 m. aproximadament arranca el corriol a l’esquerra. No te gaires dificultats i ens fa baixar per dintre del bosc fins arribar a un camí més clar (per baixar s’ha de posar el peu a terra). Un cop en el camí tenim dues opcions: travessar-lo i continuar per un corriol una mica difícil que acaba en el camí entre la benzinera i Sant Iscle (primera opció descrita de pujada). O tirar pel camí de baixada a la dreta que va a parar a una pista per la que continuem de baixada, molt atents perquè després d’una corba pronunciada a esquerra hem d’agafar un camí petit a la dreta (si se’ns passa acabarem a la carretera també) que es molt tancat i maco que arriba (a vegades una mica difícil) fins “Los Toros”. Des d’aquí només hem de tornar cap a Sant Cebrià i després a Sant Pol.

Lluc Roura ha dit...

Precisament l'altre dia vaig anar amb el meu "onclu" a endurejar per la Creu i vam filmar això:

També em va ensenyar el poder del flow...