dilluns, 4 de maig del 2009

Sant Pol, Turó de les Guilles, torre de les nines, torretes i Sant Pol

Diumenge 3 de maig de 2009.

Elebikers: Xavi i Pedro.

Estem fent-nos a l’idea de participar a la marxa de la Vallalta i tenim les cames una mica hivernades, per això volíem començar a escalfar-les un mica. La volteta d’avui es molt maca amb espectaculars vistes de la costa i finalment quan hem fet els comptes l’alçada acumulada ha arribat als 355 metres, cosa que no està gens malament per començar. Se’ns va oblidar la càmera, els donuts, la cartera,... Així doncs no tenim imatges. A part de la casa de les nines, les torretes i les cales tan maques, la imatge definitiva va ser la de la cocacola a Can Lluís, a la vora de la platja posant-nos una mica morenos.

Ver Casa de les nines i les torretes en un mapa más grande

Dades tècniques:
Trajecte: Sant Pol de Mar, Golinons, Turó de les Guilles, torre de les nines, les Torretes, Roca Grossa i Sant Pol.
Distancia: 9,5 km.
Punt més alt: 259 m (turó de les Guilles)
Alçada acumulada: 355 m.

Des de la plaça de l’hotel pugem per Herois de la Fragata Numancia. En passar per sobre del túnel de l’autopista iniciem una petita baixada que ens posa al mig de la vall de Golinons. Progressivament el camí ens porta fins darrere de Can Gasofia allà comença la pujada que és de les que per moments se t’agafa a les cames. A la darrera corba a l’esquerra continuem recte i pugem al turó de les Guilles. En arribar a la carena, entre mig dels arbres veiem el mar, es un mirador preciós on parem a recuperar la respiració. Agafem el camí de baixada que va cap a Calella i en arribar a unes antenes continuem per un corriol que ens deixa just al torrent de la cabra, al pas sota l’autopista. Ja a l’altre costat, en fort pujada, seguim un corriol que finalment ens porta a la casa de les nines. Des d’aquí, en no res, arribem a les Torretes. Baixem i passem la carretera pel pont per vianants, Roca Grossa i als banys de Can Lluís: espectacular fi d’etapa.