dilluns, 12 de maig del 2008

Sant Pol a Can Vives de la Cortada.

Diumenge 4 de maig de 2008.

Elebikers: Albert (xl), Xavi i Pedro

La pujada a Can Vives es una d’aquelles voltes que ens agrada especialment. El camí que surt des de Sant Iscle, inicialment de suau pujada passa per l’ermita, el barri de la salut, Can Bosc. Tot i que trobem algun cotxe es fa agradable i amb molta facilitat arribem al inici de la pujada quan agafem el trencall que va a Can Parera. A mig camí, pujant, aprofita el moment en que s’obre l’horitzó en una petita plana de conreu i a dalt destaca un punt blanc entre el verd del bosc: es el nostre objectiu d’avui. Quan tornem en arribar a coll Senís continuem pel camí que puja cap Coll Sacreu i després d’unes pujades trobem el corriol (ara ja camí) que baixa per la vall de l’Oradella. Llarga baixada que reforça les bones sensacions que portem després del que hem vist i passejat.

Ver mapa más grande
Dades tècniques:

Trajecte: Sant Pol de Mar, Sant Cebrià, Sant Iscle, Can Vives, Cal Paraire, Coll Senís, Vall d'Oradella, Sant Iscle, Sant Cebrià i Sant Pol.
Distancia: 28,7 km.
Punt més alt: Desvio a Cal Paraire, 401 m.
Alçada acumulada: 457 m.

Des de Sant Pol sortim per la carretera que va a Sant Cebrià. Al principi, després de les escoles, podem anar per un camí al costat esquerra. Quan s’acaba, a l’entrada a la depuradora, prenem la carretera per la dreta i passem per sota l’autopista. A la rotonda de la benzinera continuem en direcció a Sant Cebrià i al poc agafem el camí que després de creuar la riera va pel mig del pitch & putt. Després arribem a Sant Cebrià. Per la carretera anem fins a Sant Iscle. A la plaça agafem el carrer que puja a la nostra dreta (Dr. Barri), després de les darreres cases es transforma en pista. Aviat trobem a l’esquerra la petita ermita de la Salut i a la dreta el barri del mateix nom. Després de Can Bosc agafem la pista que puja a la dreta i més endavant, seguint les indicacions de Can Parera, agafem el camí que puja cap a l’esquerra.

Pitch&Putt de Sant Cebrià

Plaça de Sant Iscle

Ermita de la Salut

Pugem progressivament amb alguna petita rampa més empinada pel mig del bosc. En una volta la vegetació s’obre i ens permet veure per primer cop, a mitja muntanya, el nostre objectiu. Continuem per més pujades i casi al final trobem una més empinada. Finalment el camí ja més planer ens porta a Can Vives. Sempre parem una estona a la petita explanada davant les ruïnes. Després continuem fins a Cal Paraire per, després, baixar fins a Coll Senís. Continuem recte en pujada per la pista cap a Collsacreu i després de dues costes, agafem el camí cap a l’esquerra. Una llarga i agradable baixada per la vall d’Oradella ens porta fins la carretera que be d’Arenys de Munt i en dues pedalades ja hi som a Sant Iscle. Tornem a Sant Pol pel mateix camí.